søndag den 21. februar 2010

Annette Danielsen's Løgblomst og Vest fra Drops












Så lykkedes det endelig at få lagt billeder ind af mine seneste strikkerier. Løgblomst var noget af en udfordring, men med Annette Danielsens hjælp lykkes det altså tilsidst. Hun var rigtig sød til straks at svare på mine mails, når det gik i hårdknude for mig. Jeg fik da lært at gøre nøjagtig som hun skriver og bare følge opskriften linie for linie. Jeg er godt tilfreds med resultatet og det gav mig mod på at strikke Lange Skygger - også fra Strik Naturligvis. Jeg har strikket den med krave og ikke hætte som i bogen. (Begge dele er i opskriften). Den er færdigstrikket og venter nu på jeg finder en lynlås der passer til den.
Indimellem fandt jeg så lige opskriften på Drops Design på en lille vest, som jeg manglede. Den er strikket af 200 g. Ruzicka bomuld og blev faktisk meget fin med de sorte metalknapper.
Nu er jeg så gået igang med Helga Isagers Kjole med perler fra bogen Strikketøj. Det bliver spændende om den bliver til mig eller min noget slankere niece for den er vist lidt lille i det!!?

6 kommentarer:

Anja sagde ...

Sikke en lækker løgblomst..
Den er jeg da helt vild med.
Vesten er også sød

Jette sagde ...

Det er jo fine ting begge dele, har jo fulgt processen med alle de finurligheder der nu har været, og det endte jo godt ud, har jo set dem IRL og de klæder dig godt. Så glæder jeg mig til at se kjolen, hvor langt du er nået i din lille miniferie. Vi ses imorgen..:o))

marianne lundholm sagde ...

så fina saker du stickat, jag har oxå boken av a danielsson men inte kommit igång riktigt

Fríða sagde ...

du får da godt nok strikket meget, og sikke nogle fine ting. jeg er dybt imponeret.
kh.fra Island
Frida

hanneb sagde ...

Sikke mange fine ting du har strikket:-)

Helle : sagde ...

Hvor er det en fin blog du har, og sikke nogle flotte ting du har strikket.