søndag den 15. januar 2012

Pimpelliese og en gave




For første gang har jeg vovet mig ud i at strikke efter en opskrift på engelsk og det var i grunden ikke så svært, som jeg havde troet, så nu har jeg mod på flere.
Pimpelliese er strikket af strømpegarn og er et fint lille tørklæde som nok skal blive brugt, når jeg skal til og i haven igen.

Garn: Zauberball
Vægt: 100 g

Da jeg var ude at besøge Jette den anden dag fik denne dejlig gave, så nu vil jeg begynde at strikke Revontuli, som længe har stået på min To-Do-liste. Vi havde en rigtig hyggelig dag med en masse strikkesnak.
Den fine bog er taget i brug til netop To-Do og andre vigtige strikketing.

Jeg har fået gjort mit garnlager op og lavet et regneark over lageret, så jeg har styr på, hvad jeg har.
Jeg har strikket af ca. 4000 g sidste år og er startet året med 10.000 g + div. rester 970 g.



1 kommentar:

Jette sagde ...

Tak for sidst, det var nemlig hyggeligt. Og sikken fin Pimpelliese, næsten for smuk til at bruge i haven.
Og du har da rigtigt fået shinet op her på bloggen, det pyntede, mere friskt.