mandag den 14. februar 2011

Tangent

En rigtig dejlig vest fra Ruth Sørensen sjov og hurtig at strikke. Strikket i Kauni - jeg har brugt ca. 120 g af hver farve.




Så blev det til et par sokker af garnet, som jeg fik i kalendergave af min datter. De er strikket "fodformede" - syet sammen med maskesting istedet for at tage ind til 8 m som jeg plejer, har jeg kun taget ind til 32 m. Meget forskellige er de, men de varmer jo lige så godt for det




Så har jeg forsøgt at få kraven på "MIG" (Anette Danielsen) ændret, så der blev en krave. Jeg gik simpelthen tilbage til, hvor vendestrikken sluttede og strikkede et stykke ind ca. 7 cm. Den er ikke rigtig god, men nu må hun se om hun kan bruge den elleres må vi finde en der er mindre og så må jeg jo strikke en ny til mit kære "barn". Ærgeligt for den er faktisk meget lækker i det garn.



Nu er jeg så gået tilbage til "Morgenstund", som jeg jo også har mine problemer med. Men jeg gør bare som der står i bogen, så håber jeg det lykkes.


Jeg har fået en Award fra Alis! Mange tak for den, jeg ved ikke liiige, hvordan jeg gør med den. Med min erfaring er det vist for tidskrævende, at sende den til 8 nye med link og det hele.

Men I fortjener den alle!!! og det er vist tanken der tæller :) ik'

1 kommentar:

Jette sagde ...

Nøj, hvor den Tangent er blevet flot, har lige fået garnet til den i dag, men den må vente lidt endnu. Endelig blev du færdig med den krave, håber der er en der kan passe den,for den er bare så flot og lækker med det garn.
Seje sokker, glæder mig også til at prøve det garn på et tidspunkt.